Rynek Infrastruktury
Obwodnica Kościerzyny będzie stanowiła drogę główną ruchu przyspieszonego o przekroju 2+1. Nowa trasa umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miasta, co ma szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym.
Droga o długości 7,6 km ominie miasto od południa i powstaną na niej cztery węzły drogowe, które połączą główną arterię z drogami niższej kategorii. Będą to węzły Kościerzyna Zachód, Kościerzyna Południe, Kościerzyna Wschód i Wieżyca. Obiekty zbudowane w ramach węzłów będą posiadały rezerwę pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2.
Inwestycja zakłada również wybudowanie szeregu urządzeń ochrony środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, szczelny system odprowadzania wód opadowych, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne.
Ponadto, w ramach przedsięwzięcia przebudowane lub wybudowane zostaną drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do nowej trasy. Zakończenie inwestycji i oddanie drogi do ruchu planuje się w połowie 2017 roku.
Wnioski w pierwszym etapie postępowania złożyło konsorcjum Mota-Engil, PBDiM Mińsk Mazowiecki, Budimex, konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, Energopol-Szczecin, konsorcjum OHL, Construcciones Rubau i Rubau Polska, Intercor,, konsorcjum Mosty-Łódź, Gotowski, PBDiM Kobylarnia i MTM, konsorcjum Max Bogl, konsorcjum Aldesa, Dragados, Eurovia, Astaldi, Skanska, konsorcjum Porr i Teerag Astad oraz firma Bilfinger Infrastructure.