Partner serwisu
Drogi i autostrady

Pomorskie: 17 chętnych do budowy obwodnicy Kościerzyny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Pomorskie: 17 chętnych do budowy obwodnicy Kościerzyny
fot. agroote, flickr.com, CC
O kontrakt na budowę obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 ubiega się 17 firm i konsorcjów. Do drugiego etapu postępowania zostaną zakwalifikowane te podmioty, które pomyślnie przejdą proces weryfikacji. Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „projektuj i buduj”.

Obwodnica Kościerzyny będzie stanowiła drogę główną ruchu przyspieszonego o przekroju 2+1. Nowa trasa umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miasta, co ma szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym.

Droga o długości 7,6 km ominie miasto od południa i powstaną na niej cztery węzły drogowe, które połączą główną arterię z drogami niższej kategorii. Będą to węzły Kościerzyna Zachód, Kościerzyna Południe, Kościerzyna Wschód i Wieżyca. Obiekty zbudowane w ramach węzłów będą posiadały rezerwę pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2.

Inwestycja zakłada również wybudowanie szeregu urządzeń ochrony środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, szczelny system odprowadzania wód opadowych, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne.

Ponadto, w ramach przedsięwzięcia przebudowane lub wybudowane zostaną drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do nowej trasy. Zakończenie inwestycji i oddanie drogi do ruchu planuje się w połowie 2017 roku.

Wnioski w pierwszym etapie postępowania złożyło konsorcjum Mota-Engil, PBDiM Mińsk Mazowiecki, Budimex, konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, Energopol-Szczecin, konsorcjum OHL, Construcciones Rubau i Rubau Polska, Intercor,, konsorcjum Mosty-Łódź, Gotowski, PBDiM Kobylarnia i MTM, konsorcjum Max Bogl, konsorcjum Aldesa, Dragados, Eurovia, Astaldi, Skanska, konsorcjum Porr i Teerag Astad oraz firma Bilfinger Infrastructure.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5